Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.
[ X ]

FNEZ - Fundacja na rzecz Energetyki Zrównoważonej

Wersja polska Wersja angielska
Facebook

Aktualności rynkowe

Deweloperzy morskich farm wiatrowych zbadali wpływ instalacji offshore na turystykę

Deweloperzy odpowiedzialni za budowę morskiej farmy wiatrowej u wybrzeża Needles, twierdzą że większość przedstawicieli sektora turystyki nie obawia się rozwoju morskiej energetyki wiatrowej. Navitus Bay opublikował raport oceniający potencjalne korzyści i zagrożenia dla turystyki, transportu morskiego i rybołówstwa. Zgodnie z raportem, 92% przedstawicieli branży turystycznej wierzy że ich wpływy się zwiększą lub pozostaną na niezmienionym poziomie, a 72% uważa że morskie farmy wiatrowe będą miały znikomy wpływ na ich zyski.

GDF i EDPR celują we francuski Offshore

Po przegranym przetargu na budowę pierwszej morskiej farmy wiatrowej we Francji, GDF Suez informuje, że przystąpi do kolejnej rundy przetargów, tym razem wspólnie z EDP Renewables. Firmy informują, że są zainteresowane wspólną ofertą opiewającą na 1 GW nowych mocy, które później zostaną podzielone na dwa projekty po 500 MW. Pomimo, że GDF Suez jest największym dostawcą energii wiatrowej we Francji (ponad 1,2 GW zainstalowanych mocy), nie udało mu się wygrać pierwszego przetargu na budowę morskich farm wiatrowych we Francji - przetarg zakończył się sukcesem konsorcjum złożonego z EDF, Iberdrolii i Arevy.

Morska energetyka wiatrowa może rozwijać się pod określonymi warunkami

Większość morskich farm wiatrowych w Wielkiej Brytanii uzyskuje pierwsze pozwolenia i wkracza w etap budowy, co pozwala na wyciągnięcie wniosku że duża część z nich zostanie faktycznie oddana do użytku. Dane dostarczone przez inwestorów wskazują, że proces planowania inwestycji jest skuteczny, system wsparcia jest wystarczający, a łańcuch dostaw, zaplecze kadrowe i finansowe poradzi sobie ze skalą planowanych inwestycji. Dzięki temu, system wsparcia będzie ograniczany szybciej niż zakładano. Jest to dowód dla innych krajów rozwijających morską energetykę wiatrową, że efekt skali połączony ze stabilnymi warunkami inwestycyjnymi umożliwiają obniżenie kosztów.

Statki do budowy morskich farm wiatrowych będą musiały dostosować się do potrzeb sektora

Deweloperzy i operatorzy statków do budowy morskich farm wiatrowych będą musieli zmienić koncepcję funkcjonowania ich statków, wraz ze zwiększaniem się turbin wiatrowych i koniecznością umiejscawiania fundamentów na coraz głębszych wodach. „Wraz z dojrzewaniem przemysł, będziemy obserwować tendencję do zwiększania rozmiarów turbin i instalacji ich na głębszych wodach, coraz bardziej oddalonych od brzegu, jak np. planowana farma wiatrowa Dogger Bank o mocy 9 GW, położona w odległości 125 kilometrów od wybrzeża Anglii", twierdzi Rob Whillock z Lloyd's Register.  

Seajacks zamówił największy na świecie statek do instalacji turbin wiatrowych na morzu

Seajacks International podpisał kontrakt z Samsung Heavy Industries na budowę statku, który ma być największą na świecie jednostką służącą do instalacji turbin na morskich farmach wiatrowych. Statek został zaprojektowany w taki sposób, aby spełnić wymagania związane z realizacją projektów w ramach Rundy III w Wielkiej Brytanii, szkockich wodach terytorialnych i na rynkach północno-wschodniej Europy. Kontrakt zapewnia możliwość budowy kolejnych dwóch jednostek.

Farma wiatrowa Anholt zapewnia wzrost gospodarczy w Djursland

Członkowie Djurs Wind Power będą realizować zlecenia związane z budową farmy wiatrowej Anholt, za 450 milionów koron duńskich, które doprowadzą do utworzenia 330 nowych miejsc pracy. Wynik uzyskany przez 30 firm zrzeszonych w Djurs Wind Power przekroczył założenia projektu, co zachęciło firmy do dalszych działań. Niektóre z nich zamierzają powalczyć o zlecenia w innych, międzynarodowych projektach morskich farm wiatrowych.  
Copyright © 2011 FNEZ - Fundacja na rzecz Energetyki Zrównoważonej
Archiwum